Om en månad är det julafton!


Hoho!
Ja nu är det bara en månad kvar till julafton, låter rätt crazy tycker jag för det känns inte alls som att julen närmar sig. Till helgen är det tydligen första advent och för att få lite stämning skall vi baka pepparkakor och göra egen glögg. Men jag tycker ändå att mycket av julkänslan sitter i kylan, mörkret och möngder av skumtomtar. Julmusik, palmer och strålande sol känns bara konstigt än så länge. Hur som helst så googlade jag precis "christmas in Sydney" och jag fick upp följande bild:

Såhär skall man alltså fira jul i Sydney (enligt google):

Även om jag inte har den minsta christmas-spirit just nu så tror jag säkert att jag kommer tycka det är fantastiskt att fira jul på beachen när det väl är den 24:e för då är det bara två dagar kvar tills min älskling kommer till Sydney! Det kommer också vara lite annan mat än hemma i Sverige. Här är det mycket barbeque och seafood runt jul istället för jansson frestelse, paté och sill. Men jag tänker inte fira jul utan sötsaker så jag kommer definitivt ha ett stort julbak med pepparkakor, saffransbröd, småkakor och chokladkola. Mmm.. det kanske inte blir så dumt ändå :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0