Long weekend - Canberra & Depot beach

Nu är vi tillbaka i Manly och det är kallt som tusingen!
Som vanligt är jag väldigt trött, tur att jag har tagit mycket bilder :)
Anyway, i torsdags förmiddag bilade vi ner till Canberra, huvudstaden.
Det var verkligen inget speciellt att se, även om staden är känd för sin
arkitektur så skulle jag nog snarare säga att de flesta byggnader är rätt
fula förutom alla parlamentsbyggnader.
De flesta som bor i Canberra är politiker och resten är, hm ja, lite annorlunda.
Man kan göra igenom staden  på ungefär en kvart och det enda man ser, i princip,
är rondeller, stora, små, fina, fula; ja de älskar helt enkelt rondeller.
Tog faktiskt inga bilder för det var inte så mycket att se, är man
nyfiken kan man alltid googla. 

Anledningen till att vi var i Canberra överhuvudtaget var för att K & M var bjudna
till den svenska ambassaden på middag. (Den Amerikanska ambassaden var det
största och mest övervakade jag sett). Jag och Rocky tillbringade kvällen på
hotellrummet.

Dagen efter körde vi ut mot kusten, söder om Sydney, till Depot beach där vi hyrt
stugor med några andra svenska familjer. Det var riktigt fint och vilken utstikt vi
hade från altanen. Vädret var rätt ostabilt under helgen, en del regnskurar och kalla
vindar. Men solen sken ibland och jag badade två gånger. Det kryllade även av
kängurur som tog sig friheten att hoppa omkring runt husen som de ville.
Ja det finns massor att berätta men det kan jag ta en annan dag när jag inte
är så trött. Nedan kommer lite bilder från resan.

God natt!

Trött kusin i bilen på väg till Canberra




Slättlandskap mellan Canberra och Depot beach





Jag nämnde kanske inte det men vi shoppade lite i Canberra,
de hade ett shoppingcenter som var helt ok. Jag hittade det här
lipbalmet från Kiehl's och det ligger delad första plats med eight hour cream,
enligt mig. Den har SPF 15 och en härlig röd färg som blir rosa på läpparna




Papegojorna var minst lika sociala som kängururna, här sitter en
på min arm och käkar kex.





Här är utsikten från stugorna, inte så dum va?





Visst jag badade kanske, men det tog emot för vattnet var isande kallt
och jag är en riktig badkruka. Efteråt var jag dock nöjd med mig själv :)





Här är ett område med vanliga bostäder, någon km bort från Depot beach
och det låg kängururs överallt.





Dom är faktiskt väldigt söta, men de är kanske inte så
kul  att ha hela den här familjen
på sin gräsmatta dygnet runt...





Den här ungen såg jag mycket av under hela helgen, mamman
var hos oss hela tiden för att leta efter matrester och annat..




"Blää" kiwiskal var tydligen inte så gott..



Kommentarer
Postat av: Cybermum

Tjao BELLA!Vad gulliga kängurus är men det blir nästan lite "ohyra" om de är för många. Kommer du ihåg

renarna hos farmor i alta o hammerfest, det blev nästan läskigt närgågna. Hoppas du sovit gott o hämtat krafter nu. Du ser välmående ut. PoK din M

2008-10-06 @ 21:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0