Mission completed


Sådär ja, nu är åtminstone 5 CV:n utlämnade och det är faktiskt rätt bra, trots att jag ville bli av med allihopa. Jag är nöjd med mig själv för just detta är ett strålande exempel på något jag skulle skjuta upp i evigheter i vanliga fall. Mitt CV tog två veckor att skriva ut till exempel. Jag började med Ash's table som ligger närmast oss, managern Stacey varit trevlig och kunde tänka sig att utbilda mig till servitris & barista, redan på fredagmorgon kl 7. Men det verkade rätt slitsamt, sena nattskift och stressiga helger (och dåligt betalt de första tre veckorna; 10 dollar / h) Sedan var jag i fyra klädbutiker som kändes mer aktuella; Billabong, Quicksilver, Roxy och Surfection. De alla ligger på Corson och jag hoppas på Roxy för tjejerna som  jobbade där var väldigt trevliga och managern älskade min väska, så jag håller tummarna för ett provjobb där :)

Nu skall föräldrarna iväg på en födelsedagsmiddag nere i Manly så jag skall natta Rocky. Skriver mer sen!



Min "söka-jobb-outfit"




Gick runt i evigheter och letade efter något att köpa på Roxy men sedan kom jag på mig själv,
jag ska ju inte köpa något egentligen. Men det var tur att jag köpte den här nyckelringen och
örhängena för managern för butiken stod i kassan och vi pratade en lång stund :)




Vi bor på översta våningen av tegelhuset i mitten :) Detta område kallas för Queenscliff.




Här motioneras alla hundar i Manly, konstigt nog var det inga där när jag tog bilden.
(Rufus hade iaf älskat att få springa i vattnet)




Kära Manly beach; nästan helt tom den också vilket kan bero på att det är måndag och att
vädret är sådär. På dagen var det fint men det har varit kallt och nu är det ett oväder på gång.



Kommentarer
Postat av: Cybermum

då håller vi tummarna för att du får ett jobb du gillar. Det brukar ju gå så bra så. Den är grymt fräck din fransväska, tänkte faktiskt på den ihelgen o funderad på om du haft nytta av den.Puss din M

2008-10-20 @ 13:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0