Onsdag

Idag gör jag något oväntat; jag börjar med mina bilder...



Detta är mina nya Dr Denim jeans från Somedays, de har
hög midja (som jag nästan enbart använder) och de är lagom stretchiga.
Jag tror dom kommer bli jättefina att ha nu på sommaren och
jag gillar de små detaljerna; som att färgen på sömmarna är mörkblå.
Benen är raka vilket är rätt skönt, jag har börjat tröttna på alla skinny modeller.
Skall försöka ta en bild någon dag i veckan när jag faktiskt har jeansen på mig :)




Dessa två inköp, svart linne från Kookai och flip flops från Havaianas var
faktiskt riktigt nödvändiga idag. Värmen slog till under dagen och när jag
promenerade på George street påväg för att hämta Rocky på dagiset
så höll jag på att svettas ihjäl i min t-shirt. Av erfarenhet så vet jag att man inte
blir mindre svettig när man väl hämtat honom så jag smet in på Kookai och
köpte linnet på 1 minut ungefär. Jag betalade när jag stod i provrummet.
'
Min powerwalk genom staden gav mig också fruktansvärda skavsår,
trots att jag hade promenadskor på mig. Därför köpte jag dessa söta
leopard flip flops i modell "slim" så fort vi kommit till Manly.



Snabbaste sättet att ta sig från centrala Sydney till Manly är att ta en
färja från Circular Quay. Man kan antingen ta den vanliga turen, som vi
gjorde idag (ca: 30 min) eller så kan man åka Jetcaten (15 min).
Oavsett färja så är det en väldigt fin tur och idag tog jag lite bilder
på det berömda operahuset...




Här ser man en del av city...




..och operahuset (igen). Idag fick jag lära mig någonting nytt
ja från riktigt nära håll så ser man att utsidan av operan består
av beige-brunaktiga plattor. Det är alltså inte helt vitt, som jag först trodde.
Men det är verkligen fantastiskt, jag ser fram emot att besöka operabaren
och titta lite närmare på insidan.



Ja detta var min eftermiddag i bilder.. men jag kan inte förstå att jag först
efter en månad i Sydney fotat operahuset. Det var bland det första jag hade
tänkt besöka innan jag kom hit. Jag har fortfarande en himla massa turistattraktioner
att besöka. Om jag räknar det i heldagar så skulle det ta minst  1 vecka att gå igenom allt
från morgon till kväll, kanske tom 2 veckor.

Det jag ser fram emot just nu är Ikea som vi skall åka till på fredag. Skall bli spännande
och se om det är likt de vi har hemma. Dessutom kan man köpa en massa svensk mat :)
Eller jag kanske borde skriva svenska sötsaker som kakor och godis, men mat låter nyttigare.

Imorgon skall jag och Rocky ha en hel kusindag tillsammans, sitter och funderar vad man kan
hitta på. Jag hoppas vädret är fint så vi kan gå ut och leka på stranden eller på lekplatsen.
När han sover sin eftermiddagssömn i vagnen så kan jag gå ut på en shoppingtur :) Perfekt!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0