Ovädret håller i sig




God morgon! Ja för ungefär en halvtimma sedan vaknade jag av att jag frös, det betyder att solen absolut inte skiner utan det ösregnar. Men som vanligt bekymrar inte det de rutinerade surfarna som är ute nu på morgonen dock är det inte så många ute och springer / promenerar. Stackars min kompis Sophia och hennes vänner som kom till Sydney igår, som backpackers.. Jag kommer ihåg hur chockad jag var när jag först kom hit och det inte var varmt här.. Som ni märker så är jag inte ute och powerwalkar idag, vi tar sovmorgon istället :)

Nu till en rolig nyhet som jag glömde (!) att berätta igår: Igår ringde managern Alex från Roxy! Ja från den lilla Roxybutiken med bara tjejer som var hur trevliga som helst. De skall ringa tillbaka i veckan och nästa vecka skall jag på intervju :) Hoppas, hoppas jag får jobbet! Tänk all personalrabatt jag kommer få på, de redan billiga, kläderna.. Julia & Mamma ni får räkna med en del Roxygrejer när jag kommer hem isåfall ;)



Hm resten av huset sover fortfarande, kanske borde väcka dem.. Hoppas regnet går över i solsken lagom tills ikväll för då hade vi tänkt att ha picknick på en noodlemarket inne i City, Hyde Park, tror jag det var. Det är någon Sydney food festival just nu.

Time for breakfast!



BIldbevis på att det faktiskt regnar här:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0