Pilates & Beachley

God morgon!

I
går bokade K in oss på en pilates klass 10 tisdagar framöver med start nästa vecka.
Kl. 6.15
på morgonen skall vi infinna oss, det blir en utmaning! Men det skall bli kul :)
Vi bor dessutom bara 100 m från Queenscliff centret där kursen är; vilket är helt ok.


Man kanske får en såhär snygg kropp av pilateskursen?




Igår så tyckte jag att de var ovanligt många kvinnliga surfare på stranden, det brukar
mest vara killar som man ser. Tydligen så skall "Beachley", en av de största kvinnliga
surfartävlingarna, hållas här i Manly i helgen. Hela den kvinnliga världseliten är just nu
här och tävlar om den största prissumman i sådana här sammanhang. Och vad jag sett
hittills så är de otroligt duktiga och coola. Dessa tjejer (kvinnor) har attityd!


Den här bilden är från förra årets upplaga av Beachley i Manly.
Ja  de här tjejerna kan surfa!


 


Eftersom vädret är kanonfint (jag skall ha shorts idag) så stannar vi hellre i Manly och
hänger idag. Ikea finns ju kvar! Jag kollar mycket hellre på alla coola surfartjejer och myser
i solen, kanske med en glass istället för att gå inomhus och åka genom hela stan i en varm bil.

Skriver senare idag! Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0