Taronga Zoo

Dagens utflyktsmål blev Taronga Zoo istället för IKEA, det betyder att solen skiner igen! :) Det är inte dundervarmt men jeans och linne har fungerar bra hela dagen. Taronga Zoo har, utan tvekan, stans bästa utsikt så jag har tagit en hel del fina bilder men inte så många på djuren för de flesta ville inte dyka upp i sina burar utan låg mest och sov. Men vad gör det när solen skiner och man kan äta lunch samtidigt som man ser operahuset på andra sidan vattnet?





Lunchtime, jag behöver nog inte skriva så mycket om utsikten... :)






En trött flodhäst som ligger och solar



Buskillarna på barnens zoo



Här ligger ett lejon och sover.. inte någon vidare bild kanske, men det är ett lejon! :)




Taronga Zoo var väldigt stort men vi hann kanppt med en tredjedel av allt som fanns så vi kommer säkert åka dit igen och  då hoppas jag få se koalor och schimpanser. Men efter allt oväder var jag bara nöjd av att det fina Sydneyvädret kommit tillbaka igen :) Nu är det fredagkväll, vad fort veckan går. Vi skall snart börja laga middag och sedan blir det kanske lite tv-tittande men inte för min del, har en tidig tennislektion imorgon :)

Ha en bra lördag!

Kommentarer
Postat av: Cybermum

Hello again från din förkylda mor! Underbara bilder på såväl djur (mitt favoritsdjur giraff) som utsikt. Tänk så sköna äkta minnesbilder att bära med sig i livet. Hälsa alla o mååånga varma mammakramar til dig vår lilla bloggdrottning!!

2008-10-24 @ 14:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0