Onsdag 15/10

Gash! Jag blir så arg på Sydneys busschaufförer ibland. Nu på
eftermiddagen så hämtade jag Rocky och vi tog färjan till Manly
som vanligt men vi tog bussen istället för att gå sista biten hem.
Bussen var helt crowded och flera var tvugna att gå av för att jag-
skulle komma förbi med vagnen. Då säger busschauffören:
"You, next time, get a smaller stroller!!". Vilken idiot!

Men men, "töm och glöm" som mamma brukar säga :) Dagen har varit
bra i övrigt. På Somedays så har jag tryckt fast 223 storlekslappar på jeans
som satt på fel sida av jeansen. Det tog nästan hela dagen men oj vad bra
det kändes när jag gjort klart alla lådor. På väg till Rockys dagis fick jag
en liten promenad också, gick förbi The Cupcake Bakery, mm. Måste köpa
en cupcake och prova någon dag.

Snart skall vi äta något ännu godare: blåbärspannkakor (amerikanska) till middag!
Mums mums!

Här är lite av den nya utställningen på Somedays, de stora
tavlorna är helt klart några av de bättre. Längst bak i bilden,
till höger ligger showroomet.




Japp, 223 sådana här storlekslappar häftade jag fast idag. Haha
och jeansen färgade av sig en del också så mina händer var
helt kolsvarta när jag var klar.



Här är kartongerna med alla jeansen, 12 eller 13 tror jag det var..




Yummie! Bara jag ser skylten så blir jag sugen på en cupcake.




Här är Margaret Street, en del av businesskvarteren
som Rocky's daycare ligger i





Clarence Street med Starbucks (gröna markisen) till höger på hörnet




Idag bokade jag min första tennislektion :) Lördag morgon kl 8.00!
Det skall bli riktigt kul och min coach lät trevlig, hm undrar vad jag
skall ha på mig? Kanske kläder som på bilden nedan? Hittade den
på google när jag sökte på tennis, hihi rätt annorlunda jämfört med
dagen superkorta kjolar. Men vilka vältränade armar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0