Warringah Mall

Hallå! Idag har jag och Rocky spenderat dagen på Warringah Mall som var mycket större än jag trodde. Vi fyndade en del också men först måste jag visa något hemskt som vi såg i en djuraffär och sedan kan jag skriva om vår shopping.

Såhär (se nedan) säljer man tydligen hundvalpar i Australien. Dessa 8-13 veckor gamla valpar sitter i varsin bur hela dagarna (jag frågade) och den sötaste får vara på golvet och leka (ensam). Vissa skällde andra låg bara och sov, vad är det för valpliv? Åh jag tyckte så synd om dem, ville ta med mig allihopa hem!


10 veckors Spoodle-tjej: 900 dollar.




Tänk vad bra Rufus hade det med mamma Fanta, Geisha och tretton syskon att
leka med :) Till skillnad från de här stackars valparna..




>> Shopping
Nu till något roligare: dagens shopping! När Rocky sov i vagnen passade jag på att köpa en ny foundation från Clinique. Den har solskyddsfaktor 15, är inte speciellt täckande och den har fått bäst i test i flera tidningar så jag tyckte det var värt ett försök. Sedan köpte jag ett par helvita Converse på Hype här i Manly när vi väntade på bussen; dom kommer att användas mycket med tanke på hur mycket jag promenerar här. Till Rocky köpte vi 3 tunna bomulls t-shirtar från Cotton On som blir perfekta nu när sommaren snart är här. Vi passade på att åka en liten karusell och leka på lekplatsen mellan affärerna, ja dom där shoppingcentrena har verkligen allt, för både stora och små!

Nu skall jag gå och göra en kopp te, sätta mig med en filt i soffan och mysa framför tv:n lite. Och just det ja; läsa det senaste numret av Australienska Vogue! :)


















Kommentarer
Postat av: Cybermum

Hej! Grymt snygga Converse (nu blev jag lite "avis". Men så tårdrypande tillvaro för de små vovvarna. Dessvärre kanske det finns riktiga skräckversioner även här i kontrollSverige bara att vi inte ser det offentligt. Kan meddela att de flesta björkar nu saknar löv...de har blåst av så nu börjar de gråa delen av hösten. Njut av solstrålarna för oss också. Kram din M

2008-10-23 @ 12:51:30
Postat av: lil'sis

Köptillmigköptillmigköptillmigköptillmigköptillmig

(rätt storlek den här gången ;P)

2008-10-24 @ 21:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0