En liten del av Manly

Hejsan!
Här kommer lite bilder från min promenad, tyvärr hade jag så lågt batteri att jag
inte hann inte ta så många. Men imorgon skall jag ta en längre promenad genom Manly
för att köpa en solkräm som inte fanns på den lokala pharmacyn och då tar jag med en
fulladdad kamera!


Här är en del av Manly beach idag var det riktigt kallt och blåsigt.
Nästan som hemma skulle jag gissa för jag hade på mig
Chinos, långärmad tröja, tjocktröja över det och en halsduk,
inte hjälpte det för jag frös som sjutton. Men tvärtemot Sverige
går det som tur är mot varmare tider :)




Här kan man se hela beachen från långt håll, bilden tog jag
på en utsiktplats. Jag bor längst till höger på stranden.






På vägen tillbaka från promenaden fick jag sådan hemlängtan att jag var
tvungen att tröstshoppa lite och då hittade jag den här
snygga västen. Jag var nära att köpa en stor stickad kofta,
men sedan insåg jag att den inte kommer att behövas så mycket framöver.
Men det var väldigt frestande eftersom det är så kallt & blåsigt.

..och ja Roxy är mycket billigare här. En bikini kostar ungefär 48 AUD, vilket är
ungefär 250 sek, eller kanske 300 sek. Nåja det är billigt iallafall.
Men jag väntar nog med att köpa en bikini tills det är shortsväder åtminstone.
s



Här är en bild på Rocky när han äter själv med sitt nya förkläde som han fick av oss.
Att döma av minen så tyckte han nog inte att jag skulle fota när han åt...




Nu blir det godkväll för min del, vi skall snart äta middag och klockan är 21:30.
Alltså 13.30 hemma vilket märks av lite, jag är väldigt "jetlaggad" fortfarande.

Ha det bra så länge, skriver imorgon igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0