Greetings from Manly

Hello!

Jag är helt slut efter dagens barnvaktsinsats, men det är nog en kombination av
värmen och jetlaggen. 8 timmars tidsskillnad tar tydligen ganska lång tid att vänja
sig vid. Men vilka tider jag har nu; upp klockan 7 och i säng vid 21-tiden, very healthy!

Jag har i alla fall passat Rocky idag då hans päron har spelat golftävling.
De åkte iväg efter lunch och då packade jag väskan och fyllde vagnen med prylar.
Ja det är mycket som skall med innan man hinner ut, skötväska, mat, ombyte,
solkräm, sin egen väska, vatten och leksaker.

Jag tog också på mig joggingskorna för att se ut som alla andra här.
I Manly råder träningshysteri. Folk motionerar hela tiden och deras hundar
också. De börjar tidigt på morgonen, vid 5 snåret och går på olika classes,
i tex. surfing, pilates, yoga eller beachvolley. Stora grupper joggar omkring
och självklart har föräldrarna med barnvagnen när det springer och så stanar de till
ibland för att göra armhävningar och sit ups.
Det värsta är att mammorna är så sjukt vältränade, de flesta av dem iaf, och jag
känner mig som den värsta fläskisen jämfört med dom. Jag kanske överdrev
gällande kylan med detta är ingen överdrift, det kan jag lova.
Men så länge jag har barnvagnen i händerna slipper jag skämmas
för min otränade kroppg genom att låtsas att jag inte blivit av med alla
mina gravidkilon ännu..

Men men, Rocky somnade rätt fort när jag powerwalkade i värmen,
längs manly beach som förresten var helt fullpackad med folk.
Men det är lördag och kanonväder så det är bara galenskap att inte vara på beachen.


Här leker vi lite innan vi skall gå ut...




Ja man behöver inte känna sig ensam på beachen iallafall....





Eftersom det var så mycket folk gick vi över till beahcen på andra
sidan i Manly Harbour istället. (Vi var här igår också)





Rocky vaccinerades igår så har han haft feber hela dagen
och inte varit på humör för att leka. Vi satt under ett träd istället,
och tittade på de andra barnen och skrynkliga pensionärer.


När vi kom hem från promenaden så steg Rockys feber som en biverkning
av vaccinationen. Tyvärr är kräkningar också det, nu sitter jag här och luktar bebiskräk.
Stackarn blev lika chockad som jag när det sputade ut ur munnen när vi åt kex i soffan.

Det var kaos ett tag, måste jag erkänna, spyor överallt och en ledsen Rocky men supernannyn
fixade det också. Men som sagt, gud vad trött jag är...


God natt!



Kommentarer
Postat av: Cybermum

Tjao! schyssta guldsandaler. Hur känns det att prova på småbarnsförälderlivet???Skönt att värmen visat sin rätta sida och får värma upp din nedkylda nordiska lekamen.Hörs sanrt POK M

2008-09-21 @ 02:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0