Sjuk & längtan efter kyla

Jaha det är lördag, solen skiner, beachen är full av människor som solar,
surfar och motionerar (såklart!). Vad gör jag? Jag sitter inne och fryser,
jag tror Rocky har smittat mig med sin förkylning för jag har ont i halsen
och lite feber tror jag. Dessutom har jag en monsterhuvudvärk så jag orkar
inte tänka en klar tanke. Jag sitter och dagdrömmer om att jag ligger hemma
i soffan under en filt, höstlöven faller ner från träden, jag dricker te och kollar
på mina favoritprogram eller SATC.

Knäppt att längta till kylan när man är i Sydney kanske? Njaa, men här får man
så dåligt samvete för att man ligger inne. Hemma hör det till hösten att vara
förkyld och dricka te. Så jag har fördrivit tiden med att spana in mysiga koftor
och andra fina höstkläder jag kunde köpt om jag varit hemma.









Här är sjuklingen själv..




Nu skall jag gå och göra en kopp te och se om det finns något kul på tv:n.


Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0