På upptäcktsfärd i Manly

Hello!
Idag har jag utforskat området kring Manly Harbour, där man kan ta färjan in till
city och så har jag varit i nästan varenda affär på Manlys shoppinggata.

Ja i morse skrev jag ju om hur varmt det var i Sydney idag, vilket det inte var.
Men jag trotsade naturlagarna och hade chinos och linne på mig, och konstant gåshud.
Just nu har jag på mig ett linne, en långärmad tröja, tjocktröja över det och en halsduk
virad 4 varv runt halsen. Jag fryser ändå...
However; samtidigt som jag gick och frös låg det folk på stranden i bikini och dom verkade
snarare njuta av de kalla vindarna. Det var till och med några som badade? Jag förstår inte..


Här är den coola cykeln som jag cruisade omkring med,
men luften gick ur däcken så det blev inte så mycket
cyklande. Jag gick mest idag.




Jag fick tag på solkrämerna och ett par nya silvriga Flip Flops,
Rufus åt upp mina gamla till frukost när han var valp.




Här är en bild på Manly Harbour





Ja på bild ser det ut som att det är jättevarmt...
(också Manly Harbour)






Här är jag i provhytten på SportsGirl, ungefär som Gina Tricot,
ojämn kvalité och kläder som inte man förstår sig på ibland.


.

Jag börjar sakna kedjor som Top Shop, Zara och H&M. Menmen imorgon skall vi bla till
David Jones den australienska motsvarigheten till NK. Den ligger inne i city och förhoppningsvis
finns det fler 6 bättre affärer då.  

Nu skall jag gå och lägga mig. God natt & på återseende

Kommentarer
Postat av: lil'sis

Åhhhh, vad det ser underbart ut!!! Jag vill också dit!

Det är svikallt här hemma nu, men som tur är så är jag som gjord för detta härliga klimat, som det möss-&halsduks-freak jag är..Hahah!

Bara så du vet så har inte släggan dykt upp än (med betoning på än...)

Puss och kram snygging från världens mest avundsjuka lillasyster!!

2008-09-18 @ 19:30:59
Postat av: Pappa

Huva, men hur kallt är det egentligen - på en skala

2008-09-18 @ 21:44:35
Postat av: Sofia

Hur kallt är det egentligen på en skala? Nja kanske inte riktigt så kallt som hemma, men när jag hade förväntat mig tropisk värme så blev de friska vindarna en chock, haha. Jag sover fortfarande med duntäcke, filt, pyjamas och strumpor.

2008-09-19 @ 14:20:11
URL: http://slkv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0