Shopping; ett friskhetstecken?

Hallå!

Imorse när jag vaknade så kände jag mig mycket bättre,
jag kunde inte äta någonting men de darrande benen var borta.
Efter lite tv-tittande, såklart, begav jag mig ner till "the corso", Manly's
shoppinggatan för att leta efter en bikini. Ja på torsdag skall vi åka till
Canberra på en minisemester (tom måndag) och det jag vet är att vi skall
surfa och hänga på beachen. En ny bikini är alltså ett måste, tog inte med några
eftersom det skulle finnas "så många att köpa i Austalien".

Jag hade på mig mina nya hippeklänning idag! =)
...och visst ser den lite kort ut på bilden men med Manly-måtten
som råder här så är den ganska lång..


 

Att hitta en bikini är lättare sagt än gjort, de flesta har stora tryck på rumpan med
"Roxy", "Rip Curl" eller "Sexy" (ja det är sant, jag såg faktiskt ett par) sådana som
anses "tacky" av alla locals och som turister mest köper. Resten är fulla med
paljetter eller volanger. De som blir över är antingen för tantiga eller helt
osmickrande för kroppen. Jag var helt enkelt tvungen att ta en paus efter att
ha provat ungefär 20 olika bikinis.. eftersom jag hittills bara kunnat dricka "föda"
så provade jag med glass..

Mövenpickglass var mumsigt! Jag tog två kulor, en med mörk
choklad & en med vit. Dessutom var det en massa krossad choklad i.
..och pappa: dom hade maple & walnut, skall prova det nästa gång :)




Efter ytterligare en timma (kändes som tre) hade jag gett upp hoppet,
och jag hade bara en affär kvar; Rip Curl. Först när jag kom in såg
jag direkt att allt var alldeles för tacky men eftersom det var min sista
chans så började jag prova bikinis som jag egentligen inte var intresserad av.
En söt & trevlig expedit var snäll och hämtade storlekar till mig när hon frågade
ifall jag  var svensk, det var nämligen hon. Tog studenten året innan mig och
gick på Sjölins, det visade sig också att hon var barndomskompis med en
tjej från min från min gamla klass.
 
Världen är verkligen liten ibland, vi pratade på och jag blev genast
på bättre humör och hittade tillslut en bikini och en vit tunika. Dessutom
fick jag ett jobbformulär och ett snack med cheferna så jag kanske får
provjobba där om dom gillar mig.. Ja det blev inte så dumt tillslut.

Nu skall jag gå och fylla i min jobapplication och dricka te. Sedan får jag
nog gå och lägga mig för den näst bästa medicinen, eller nej tredje bästa
medicinen är nog sömn. (Den allra bästa är Anton, den näst bästa; shopping)

God natt!

Här är min nya snygga bikini, blev så glad när jag tillslut hittade den!




Hanna, den svenska expediten var så trevlig att jag bara var
tvungen att köpa den här tunikan också. Den kommer bli
perfekt att ha på beachen på den kommande minisemestern.





Ja lite shopping är nog ingen dum medicin,
visst ser jag piggare ut?



Kommentarer
Postat av: Sven Vikman

Hej Sofia.

Vet ej om det är så här man kan svara på din blogg.

Jätteroligt att läsa om dina framgångar i AU.

Bilderna väcker många egna minnen.

Knus Sven o Lene

2008-09-30 @ 23:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0