Söndag

Ja idag var det exakt en vecka sedan jag tog avsked på Landvetter. Usch jag
kommer ihåg att jag verkligen ansträngde mig för att inte börja gråta. Men
det var en tjej som grät rätt mycket som hade samma resväg som mig. Hon
var dock en backpackare, vilket man kunde se på hennes kläder och packning.
Det var kanske därför hon grät, jag ville gråta en skvätt när jag inte fick ta med
mig Filippa K jeansen och Käringötröjan och för att inte tala om alla skor....

Anyway, nu har jag börjat göra mig hemmastadd och att bo vid beachen är inte
särskilt svårt. Men man blir nog bortskämd, jag kommer hädanefter alltid kräva
att kunna se stranden från sängen, liggandes.. :)

Idag vaknade jag sent, var skönt att sova ut efter gårdagen. Jag gick ner och
mötte dom andra på beachen och så lekte vi i sanden och blev fiskpinnar allihop.
Det är rätt bra att ta av sig ringar & klocka innan man ger sig ut på beachen.
Sedan gick K & M ut och surfade och jag gick med Rocky på en långpromenad.

Här är vi insmorda och redo för en prommis.
Joggingskorna är obligatoriska.




Nu på kvällen har vi varit hos några kompisar till K& M som precis flyttat in i en lägenhet,
ungefär 500 m härifrån. De hade inga möbler än så vi satt på balkongen och drack öl,
åt kex & ost, jordgubbar och de andra drack rödvin. Jag har inte lärt mig dricka rött än..

Nu måste jag gå och lägga mig innan jag somnar på tagentbordet. Imorgon skall jag utforska
city, operahuset och shoppingutbudet. Tar med kameran också så det blir nog en del fina bilder
att lägga in på bloggen.


Nighty night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0