God lunch...

..okej man kanske inte säger så med jag kan inte komma på något bättre på
svenska. Här är det snarare god kväll, kl. är bara 19:50 men jag är dödstrött.
Vi var iofs uppe redan kl: 7 imorse, och vi har varit väldigt effektiva idag.

Först vaccinerades Rocky, stackarn fick tre sprutor i benen. Sedan besökte vi ett
kommunalt dagis som han kanske får plats på om ett år. Därefter var vi på Somedays
i en timma för att sedan skynda iväg till Rockys tandläkare. Efter det gick vi i lite affärer
och jag hittade ett par guldiga gladiatorsandaler som jag såg i en tidning i morse. Kristina
och jag kom överrens om att vi kunde dela på dom och priset var faktiskt överkomligt, 39 dollar.


Ja det har varit en del shopping här på sistone, men jag plockade
faktiskt ut 8,5 kg ur min väska i sista sekund. Det var minst 4 par skor.
Det är mjukt leopardfoder inuti sandalerna, jag tror mormor skulle gilla dom här :)






När vi kom hem igen bytte vi om till flip flops & shorts och promenerade ner till beachen,
Men även om det var varmt så blåste det en del så vi gick till bechen på Sydney Harbour
sidan där det nästan var vindstilla.




Här är solen på väg ner, jag tog bilden precis innan vi gick, och då
alla andra också packade ihop sina barnvagnar och spolade av
sanden från fötterna. Ja sandig blir man, överallt, fick jag lära mig idag.




Rocky äter lite kex till mellanmål, eller sandiga kex blev det, men
det bekymrade inte honom :)





Nu skall vi äta middag, ett nytt restaurangkoncept, en komplett måltid kommer
förberedd redo att lagas. Perfekt om man inte orkar handla och planera måltider
och dom kan leverera direkt till dörren också! Så nu skall vi äta marinerad
lax med nudlar och någon sås. Yummie!

See you soon!



Kommentarer
Postat av: LasseBirgittaEmelieOliver

Hej Fia! Va kul att få se dig o följa ditt äventyr på andra sidan klotet. Imorgon får vi hem dina päron o syster på partaj :). Vi kommer sakna dig, gumman. Ha de så jättegott! Kram, The Heikura's.

2008-09-20 @ 00:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0